Продавець "Красивые Люди"-Профессиональная косметика по уходу за кожей,волосами. Аппараты для оказания услуг. розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
537 відгуків
Салон красоты у Вас дома!узнай скидку!

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 10:00 найближчого робочого дня (завтра, 17.03).

+380 (98) 620-82-81
Харків, Україна
Кошик
"Красиві Люди"

Чоловіки, які доглядають за собою...

Чоловіки, які доглядають за собою...

Чоловіки, які доглядають за собою...

Ця тенденція стосується головним чином жителів великих міст: поличку в холостяцькій ванної прикрашають кілька різновидів туалетної води, а іноді і баночка крему. Чоловіча косметика – данина моді чи необхідність?

alt

 

Доглянутий зовнішній вигляд дає чоловікові нові конкурентні переваги, будь то кар'єра чи особисте життя, – саме така підґрунтя міститься в більшості рекламних гасел, які спонукають чоловіків користуватися косметичними засобами. У сучасному суспільстві, де таке велике значення надається соціальному статусу і його зовнішнім атрибутам, це дуже потужна мотивація. Однак, незважаючи на це, косметичні бутіки досі не обсідають натовпи спраглих придбати найефективніші новинки. Що заважає чоловікам користуватися косметикою так само активно, як це роблять жінки?

Суспільні стереотипи

«По-перше, існують соціальні стереотипи мужності, – пояснює соціальний психолог Юлія Федотова. – Прийнято вважати, що жінку цінують за красу (або, інакше кажучи, за хороші гени), а чоловік оцінюється з довершеним ним справах. Чоловік, зайнятий війною, полюванням або тяжкою працею, навряд чи буде виглядати доглянутим – суспільна свідомість інтерпретує це як те, що випещений чоловік не здатний до „чоловічої“ роботи. Або він не чоловік зовсім, а імовірно гей». У Росії ці стереотипи особливо живучі. «В принципі аристократи чоловічої статі не нехтували зовнішністю, робили манікюр, – продовжує Юлія Федотова. – В ході відомих історичних подій представники соціальної верхівки в нашій країні були знищені як клас. Для радянського чоловіка вважалося ганебним (і небезпечним) „бути доглянутим неробою“. Неусвідомлена переконаність у тому, що доглядом за собою захоплюються якісь „неправильні“ чоловіки, до цих пір жива».

Психологічні відмінності

При покупці косметики для себе чоловіки і жінки мають абсолютно різні мотивації – цей факт, встановлений маркетологами косметичних компаній, підтверджують і психологи. «Для жінки немає нічого природніше, ніж вкладати зусилля та кошти у власну зовнішність, – вважає Юлія Федотова. – Оскільки в минулому жінка залежала від чоловіка (якого потрібно було спочатку залучити, потім утримати), зовнішність була самим головним її надбанням, з яким безпосередньо пов'язане майбутнє. Чоловік же своє обличчя або тіло капіталом не вважає (виняток – артисти, представники публічних професій). І починає замислюватися про свій зовнішній вигляд, тільки коли доглянутість стає умовою успішності».

Для жінок дуже важливі тактильні, нюхові відчуття, задоволення від процесу нанесення крему або макіяжу. Чоловік же орієнтований на результат. «Головне для нього – це ефект, – продовжує Юлія Федотова. – Наприклад, мені достеменно відомо, що багато моряки використовують гігієнічну помаду. Тому що знають по досвіду, що сильно обвітрені, трескающиеся до крові губи – це дуже неприємно. І всякі міркування про нечоловічності цього жесту просто зникають на фоні практичної необхідності. До речі сказати, реклама (хоча і викликає роздратування у багатьох) несе важливу функцію просвітництва. Чоловік не стане спеціально шукати інформацію про засоби догляду – вона, як правило, йому не цікава. Але якщо йому розповісти про який-небудь нововведення (наприклад, нової бритві) і він переконається в тому, що воно дійсно полегшує життя, то він із задоволенням буде його використовувати».

Засоби спеціального призначення (зліва направо): Acqua Di Gio, Giorgio Armani, лосьйон після гоління; Shiseido Men, емульсія – коректор зморшок; Dior Homme Dermo System, гель для вмивання і глибокого очищення пір; Optimale, Payot Homme, засіб для втомлених очей»; For Him, Narciso Rodriguez, пом'якшувальна емульсія після гоління; Clarins Men, масло для гоління.Засоби спеціального призначення (зліва направо): Acqua Di Gio, Giorgio Armani, лосьйон після гоління; Shiseido Men, емульсія – коректор зморшок; Dior Homme Dermo System, гель для вмивання і глибокого очищення пір; Optimale, Payot Homme, засіб для втомлених очей»; For Him, Narciso Rodriguez, пом'якшувальна емульсія після гоління; Clarins Men, масло для гоління.

Відмінна шкіра

Навіть якщо чоловіки дозволять собі користуватися засобами догляду за шкірою так само невимушено, як і жінки, їх косметична рутина все одно буде дуже відрізнятися – за фізіологічних відмінностей. Насамперед через гоління, навколо якого будуються всі інші етапи «грумінгу» (від англ. to groom – «доглядати за кіньми», – називаються чоловічі косметичні процедури в глянцевих журналах). Але чоловіча шкіра має і деякі інші особливості, крім щетини, від якої доводиться позбавлятися: наприклад, роговий шар шкіри в середньому на 16-22% щільніше, ніж у жінок, що дозволяє шкірі краще чинити опір агресії зовнішнього середовища. З іншого боку, це утрудняє проникнення косметичних продуктів.

Ще одна відмінність полягає в тому, що чоловічі статеві гормони впливають на сальні залози: як правило, чоловіча шкіра більш жирна, з помітними порами. З гіперактивністю сальних залоз пов'язані деякі дерматологічні проблеми, наприклад, почервоніння і запалення шкіри на крилах носа і бровах (себорейний дерматит). Цю проблему (точно так само, як зайву сухість шкіри) можна подолати – якщо чоловік дасть собі працю дійти до косметолога. «Серед моїх клієнтів не більше 10% чоловіків, – коментує дерматолог-косметолог Олена Фуфлыгина. – На відміну від жінок, які часто приходять для профілактики і задоволення, чоловіки орієнтовані на вирішення конкретної проблеми. Вони набагато більш акуратні і педантичні пацієнти, ретельно та регулярно виконують всі приписи. І часто досягають навіть кращого результату, ніж жінки».

Без натяку на гомосексуалізм

Чому гетеросексуал так боїться, що його викриють у користуванні косметикою і навісять на нього ярлик гомосексуаліста?

Чоловіки настільки чутливі до подібних оцінками через стійких соціальних уявлень, які складалися протягом тисячоліть. Гей – чоловік, не створює пару з жінкою і не має нащадків, – не має цінності з точки зору збереження людства як біологічного виду – ці архаїчні уявлення міцно вкоренилися в суспільній свідомості. «Однак людство далеко пішло по шляху цивілізації, і ситуація дуже змінилася: за сучасної чисельності населення (яка продовжує рости) біологічна функція – відтворення собі подібних – грає не таку важливу роль, – вважає психолог Рада Грановська*. – На перший план виходять емоційні цінності, прихильності, які можуть бути не тільки в гетеросексуальній парі, але й між двома жінками і між чоловіками». Ймовірно, з розвитком цих цінностей суспільство буде все більш толерантним по відношенню до гомосексуалістів, і побоювання чоловіка бути прийнятим за гея в зв'язку з зовнішнім виглядом втратять всяку актуальність.

Антон Попов

* Рада Грановська – доктор психологічних наук, автор книги «Психологічна захист» (Мова, 2007).

За статевою ознакою

Є ще декілька виключно «чоловічих» аспектів догляду за собою. Наприклад, лисина: під впливом гормонів-андрогенів відбувається затвердіння колагену волосяної цибулини і випадання волосся. «Коли цей процес тільки почався, випадання волосся можна зупинити, – пояснює Олена Фуфлыгина. – Наприклад, за допомогою мезотерапії. Існують препарати-антиандрогени, які непогано справляються з цією проблемою». Ще одна особливість – низько зростаюча щетина: там, де комірець сорочки стосується шиї, утворюється роздратування, вростання волосся. «Цю проблему можна вирішити раз і назавжди, вдавшись до фотоепіляції в цій зоні, – продовжує Олена Фуфлыгина. – До цієї процедури часто вдаються чоловіки з бізнес-кіл».

За законом ринку те, що сьогодні є ознакою люкси, стане привабливим і для більш широких верств чоловічого населення. Користуватися косметикою, коли необхідно, не приносячи себе в жертву бренду, але справедливо розраховуючи на результат, – можливо, ці чисто чоловічі принципи догляду за собою варто взяти на озброєння і жінкам?

Нова чоловіча культура

alt

Історія знає кілька періодів, коли чоловіки вільно користувалися косметикою. «Можливо, зараз ми живемо на зламі одного з них», – припускає культуролог Ольга Вайнштейн.

«Згадаймо, наприклад, XVIII століття, епоху рококо, – у французьких аристократичних колах було обов'язково використання пудри, помади, перук, мушок. В Англії в цей час був поширений особливий тип чепурунів, званих „макарони“, дуже активно використовують грим. Ця мода багато в чому виросла з культури геїв, ставлення до яких у той час було досить толерантним. Зрозуміло, це безпосередньо пов'язано з загальними настроями в соціумі, адже XVIII століття був епохою либертинажа, вольтерьянства, вільнодумства на всіх рівнях.

Пізніше в суспільстві відбуваються відчутні зміни: у 30-ті роки ХІХ століття в парфумерії з'являється поділ на чоловічі і жіночі духи. Чоловікам вже непристойно користуватися косметикою і пахнути квітами, чоловічими відтепер вважаються запахи тютюну, моху, ялівцю, шкіри та дерева. У той же час, коли чоловічі аромати стають більш суворими, з чоловічого костюма йде колір: відтепер в гамі чоловічих кольорів домінують сірий, синій, чорний. Яскравість поступається місцем більш стриманою панелі. І абсолютно синхронно відбуваються зміни в дієті: спеції виходять з моди.

Таким чином, ми бачимо, що в різних сферах працює одна і та ж закономірність – установка на стриманість. В Англії починається епоха вікторіанства, робить особливий акцент на моральній строгості. Розвиток ліберальних цінностей, демократичні тенденції в суспільстві не тільки дозволяють людині вільно реалізовувати свої уподобання щодо зовнішнього вигляду, косметики та одягу, але і йдуть рука об руку з розвитком ринку, який, у свою чергу, шукає нових споживачів. Тому поява особливого типу сучасного чоловіка – „метросексуала“ – має під собою ще й економічну основу. Для нашого суспільства характерна поляризація гендерних ролей: жінка нерідко сприймає себе в першу чергу як сексуальний об'єкт і використовує відповідні атрибути – високі підбори, що облягає, що підкреслює форми одяг. Цим же пояснюється той факт, що наші жінки в середньому більше користуються декоративною косметикою, ніж західні дами. А наші чоловіки, навпаки, рідше використовують косметику та засоби догляду за тілом, ніж європейці. Це одна зі складових вітчизняного культурного конструкта мужності: не приділяти уваги своїй зовнішності, мінімум догляду за собою, наліт брутальності. Звідси і розмови про „ретросексуалах“. Втім, в вестернізованих бізнес-колах прийнято піклуватися про своєму зовнішньому вигляді, використовувати не тільки гігієнічну косметику, але і засоби для догляду за шкірою, відвідувати салон краси, робити манікюр. Це стає новою культурною нормою».

О. В.

ТЕКСТ: Олена Маковкина

ДЖЕРЕЛО ФОТОГРАФІЙ: МИКОЛА ГУЛАКІВ

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner